Followers

Wednesday, November 3, 2010

AndaSuka...Buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali [2 kali..3 kali takpe]


Susah betol kalau dh baik sangat ni...kang kalau jadi jahat lagi la susah...memang kene pulau sipadan la jawabnye...tapi bile menjadi baik ni..kene la berpada-pada dan bertempat...ni kalau dah sampai niat baik kita tu disalah erti kan oleh mereka-mereka yang sentiasa mencari ruang untuk mempergunakan kita...ape kejadahnye itu semua...

Niat murni yang kita zahirkan untuk membantu bukanlah tiket untuk orang lain mengambil kesempatan....kita baik-baik nak tolong...orang di tolong ni plak dah buat kita macam kuli...apekehal lak nak marah2 dan mengarah macam kuli...wei...cube la bersyukur ade orang nak menolong....Orang-orang yang ambil kesempatan ni senang je nak kenal...die kalau bercakap..tak pikir pon perasaan orang dlu...maen arah je..takde nye tanye-tanye...

kepada manusia yang suka ambil kesempatan tu....insaf la yer...kawan yang menolong tu sedey kamu buat dia begitu...nasib la die junior dan jugak sangat baek...tak pandai marah-marah tak tentu pasal...kalau kene kat orang macam aku...mau kene fire kt muke je...huhuhuhu

Beringat la yer...kita ni buat baik pon kene la pada tempatnye...jangan sampai orang pijak kepala kita apetah lagi mempergunakan kita sewenang-wenangnye...peace no war...kalau nk gaduh jom gi jamban...

3 comments:

-NiD's- said...

pesal gadoo nak kena ke JAMBAN???? hikhikhik.....sedey laa bab nie...BAIK pn salah JAHAT lagiklah kan....yg pasti selalunya buat baik pasti dapat balasan mcm taikkkk..hukhukhuk

thank's fadhiL singgah bloq saya

Gayahspears said...

salam knai bro padel...
hihi.. best n3 nih...
Ingat Tuhan nampak apa yang kita lakukan...
kejahatan memang ade sbb syaitan suke hasut manusia tapi kita yg waras ni kena pk la..wajarkah tindakan yg kita buat tu.. peringatan utk diri sendiri jugak..
salam, jaga diri hiasi peribadi~

paDel said...

@ -NiD's

sebab kt jamban orang tak nampak..leh wat aksi ngeri kt situ

@Gayahspears
cik gayah memang best bagi nasihat..suke sangat...mekaseh tau...kitew ingat sampai bile2...cik gayah sedey lagi ker

Entry terkini...

LinkWithin