Followers

Wednesday, November 10, 2010

AndaSuka...Pasar karat @ pasar pagi bandar Penggaram Batu pahat


Hujung minggu lepas aku balik ke kampung terchinta di batu pahat...kebiasaanye kalau aku balik kampung ... hobby aku adelah tido..tido...merayap..tengok movie...so kali ni nk lain sket...aku teringat kt makcik aku yg meniaga goreng pisang tu..tiap2 pagi la die ke pasar pagi kt bandar penggaram...

Ape yg menarik kt pasar pagi ni???haa...pasar pagi ni berjamaah sekali dengan pasar karat..tau pasar karat???alahai...yg jual2 barang terpakai tu...dari sekecik-kecik spender sampai la sebesar-besar kabinet dapur leh dapat kt sini...makcik aku cerita...die ngn anak beranak die selalu beli baju bundle kt situ...kos pakaian dari baju, tudung,seluar,kasut sampai la hanbag tak sampai rm10...haaa...tak gile ko...sehelai baju rm1 je..nk yg cantik2..kene la pandai pilih...aku pon dapat sambar 2 helai seluar slack..sehelai rm10 je (sebab saiz besar dan condition sangat cantek lagi)

Pasar pagi ni bukak dalam kol 6.30 pagi...masa paling ideal nk gi dalam kol 7-8 pagi la..sebab kalau lambat sangat..hari dah mula panas dan tak besh nk berhimpit-himpit..dari pakain...barang makanan..barang basah..sampai la ke perhiasan...perabot..barang letrik ada kt pasar ni..so..kalau korang datang ke batu pahat..jengah2 la pasar pagi ni yer...jom layan gambar..versi kamera phone cikai...Nikon D3000 on da way...ehehehe


tak tercapai akal ku



 tak nyempat pakcik tu bukak helmet. cooling tower tu tak sampai rm50 kot

 nampak tak yg sandar kt dinding tu..PAGAR RUMAH PON DIA JUALLL...gileeeee

baby stroller ni jgn cite la...besepah sana sini..branded punye bai..lu pilih jer..

ni adelah lorong blakang bangunan..kanan kiri parking van pastu bukak canvas...tu dia..macam sardin 

abg cap merah sedang jalankan pernigaan

beg laptop dan hiking beg pon banyak..tinggal pilih je..tak sampai rm20 kot

periuk,cawan, buku album, kaki pasu bunga, bantal,kuali,cd cerita,adoyai...anak kucing je takde jual

haa...ni aku target ni..bakul nk wat hantaran kang..sebijik rm2 je kot.sume masih dalam keadaan perfect
 
ni kipas antik

serius berat gile nk angkat..totaly tembaga bro..

saller die bukak harga 3rat..kalau Blues riders tau ni..sure die nak

3 comments:

~ PIJA ~ said...

tak pernah lagi sampai kat sini..

Hakim Az said...

tringat masa duk kt Ipoh dlu, slalu jgak pegi pasar karat kt bandar Ipoh. perghhh mmg ramai r, smpai bersesak2 org kt sana. mcm2 brg kowt diorg cari...pasar karat mmg menarik :)

mimie said...

la ni meka pon dh pandai letak harga...kdg kerek plak ngan customer...huhuhu..

Entry terkini...

LinkWithin