Followers

Monday, November 8, 2010

AndaSuka...Owh...I believe I can Fly...

Lelaki terbang guna sut bersayap

YVES ROSSY terbang dengan sut sayap berenjin.

BERCHER, Switzerland - Seorang juruterbang dan pencipta, Yves Rossy berumur 51 tahun terbang dengan menggunakan sut jet buatan sendiri pada Jumaat lalu dekat Tasik Geneva di sini. Dia terbang dari platform sebuah belon udara panas pada ketinggian 2,400 meter dan melakukan beberapa aksi di udara sebelum selamat mendarat dengan menggunakan payung terjun.

Rossy menganggap penerbangan itu sebagai sangat hebat walaupun dia mengakui mengalami sedikit masalah apabila enjinnya mula dihidupkan.Dia mencipta enjin baru sut yang bersayap itu dengan sebuah syarikat Switzerland, RUAG. - Agensi

sumber: Kosmo!

P/s: ingin terbang bebas seperti burung..tapi tanak terhempas macam boing 747...

8 comments:

THE LEKAT LEKIT STORY said...

kalau nak buat camtu.. sy x percaya sy bleh terbang tapi sy percaya sy akan mati jugak satu hr nnti

zmah said...

Manusia suka mencipta sesuatu yang orang lain belum buat.

diana said...

hebat la..
tapi kalau jatuh ke bawah
tak nampak hebat dah...

diana said...

hebat la..
tapi kalau jatuh ke bawah
tak nampak hebat dah...

ahmad jo said...

super duper best la kalu dpt terbang sorang2.. hehhe

E.d.Y said...

best tu naik kapal terbang sendiri...

kalau naik mas kompem bosan walaupun makan free

Peri PiA said...

salam ziarah,kenal

owh cool,ade tgk kat berita hari tu

paDel said...

@THE LEKAT LEKIT STORY
mati dimana-mane je bang...uhukks...insaff..

@zmah
hanya yg 'gila' boleh hasilkan benda 'gila'jugak...

@diana
orang cakap..kalau jatuh..bangun semula..wakaakkakaka...tu pon kalau blom mati

@ahmad jo
berdue lebih baek kot..ahaksss

@E.d.Y
tapi mas ade pramugri... :) :)

@Peri PiA
salam perkenalan..hehe

Entry terkini...

LinkWithin