Followers

Wednesday, December 1, 2010

AndaSuka...Salji sebelum musimnya...

Ribut salji ganjil di London

DUA orang berjalan di sebuah kawasan diliputi salji tebal di Croydon, selatan London semalam.


LONDON - Ribut salji yang berlaku buat pertama kali di luar musim sejuk melanda bandar raya ini semalam telah menjejaskan jadual penerbangan, ratusan sekolah ditutup dan menyebabkan dua mati manakala perlawanan bola sepak Liga Scotland terpaksa ditangguhkan.

Seorang pegawai ramalan kaji cuaca, Tom Morgan memberi amaran bahawa suhu akan kekal berada antara satu darjah Celsius hingga dua darjah Celsius dengan tiupan angin yang kuat. Dua kematian berlaku dalam ribut itu melibatkan seorang lelaki berusia 53 tahun yang maut apabila sebuah trak penunda melanggar dua kenderaan lain di lebuh raya berdekatan Concater di utara England.

Seorang lagi lelaki maut apabila keretanya terbabas ke dalam parit di Lincolnshire, timur England. Lapangan Terbang London dilaporkan membatalkan dan menunda beberapa penerbangan namun lapangan terbang tersibuk Britain, Heathrow meneruskan operasinya seperti biasa. Anggota-anggota polis dan seorang petani turut menyelamatkan kira-kira 60 buah kenderaan yang terkandas di kawasan sama. - AFP

Sumber: kosmo!

p/s: Subhanallah...tiada yg mustahil bagiNya...

1 comment:

mie said...

ssalji mmg best!!!
nyaman dan sejuk..

Entry terkini...

LinkWithin