Followers

Thursday, December 16, 2010

Andasuka...Edisi lawak...AKU ABANG DIA

Suatu hari azman dan isterinya pulang
dari kerja seperti biasa...

Tapi ada sesuatu yang luar biasa
berlaku pada hari itu.

Cuaca panas menjadi lebih panas buat
azman kerana tersekat didalam trafic
jame

Azman " Ish!, geram betul aku. Jalan
tidak pernah sesesak ini, kenape pula
sesak hari ni"

Ist3 " Sabarlah abang, mungkin kerja-
kerja pembaikan jalan sedang
dijalankan, tak pun ada kemalangan ke".

Dengan perasaan marah Azman berkata "
Sabar!, Sabar!,Sabar!, itu ajelah yang
awak tau".

Kenderaan dihadapan masih tidak
bergerak. Malah orang ramai makin ramai
berkumpul.

Azman " Ini tak boleh jadi nie. Aku
mesti buat sesuatu"

Azman keluar dari keretanya dan
berjalan menuju ke arah orang ramai dan
bertanya apa yang berlaku.

Ada accident la encik. kata sorg mat
rempit.

Lalu Azman pun menjerit " Tepi, tepi.
Aku abang dia!. Tepiiiii,Akuuuu
abanggggggg diaaaaaaaaaaaaa!

Orang ramai yang berkumpul mula
bergerak memberi laluan sambil
berpandang sesama sendiri dengan penuh
persoalan.

Dalam hati azman berbangga dan
berkata "menjadi juga idea aku ni"

Tetapi apabila menghampiri kawasan
berkenaan alangkah terkejutnya azman
matanya bulat bagai nak terkeluar
apabila dia melihat keadaan adiknya
yang kemalangan itu...

Azman meratap sambil menutup muka
dengan tapak tangannya

Dalam hati dia berkata Oh! malu semalu
malunya aku kerana adikku seekor
monyet!!!!!!!


 camni la adik dia..wakakakakaka

No comments:

Entry terkini...

LinkWithin