Followers

Friday, December 3, 2010

AndaSuka...naik dan Terus naik...memang sadis..!!

4-dalam-1: Harga petrol, diesel, gas, gula naik lagi

 
Harga petrol RON95, diesel, Petroleum Gas Cecair (LPG) dan gula dijangka mengalami kenaikan lagi mulai tengah malam ini. Ia berikutan keputusan kerajaan menyelaraskan kadar subsidi.

Petrol RON95, dipercayai akan dinaikkan 5 sen menjadikan harga RM1.90 seliter.

Dua hari lalu, petrol RON 97 naik sebanyak 15 sen kepada RM2.30 seliter. Kenaikan itu berikutan perubahan harga pasaran yang diapungkan sejak Julai lalu.

Harga diesel pula dipercayai dinaikkan 5 sen menjadikannya RM1.80 seliter manakala gas LPG juga naik 5 sen menjadikan harganya RM1.90 sekilogram.
Harga gula pula dikatakan akan naik 20 sen menjadikan harganya RM2.10 sekilogram.
Semua harga baru dijangka berkuatkuasa pada jam 12.01 pagi esok. Ia didedahkan pada taklimat kepada editor di Putrajaya oleh Unit Pengurusan Prestasi dan Perlaksanaan (PEMANDU) .

Malaysiakini
turut dijemput ke taklimat itu melalui panggilan telefon tetapi wartawan kami dihalang memasuki ibupejabat Unit Kordinasi dan Pelaksanaan di Pejabat Perdana Menteri, kemudiannya tanpa sebarang alasan.

Pengumuman rasmi daripada Jabatan Perdana Menteri berhubung kenaikkan ini dijangkakan pada jam 8 malam.

Kali terakhir harga barangan meningkat adalah pada 15 Julai lalu. Ia membabitkan kenaikan 5-dalam-1. Barangan yang terjejas itu adalah dua gred petrol, diesel, gula dan gas.
Senarai harga baru adalah seperti berikut:

* Petrol RON 95 - RM1.85 kepada RM1.90 seliter

* Diesel - RM1.75 kepada RM1.80 seliter

* Gula pasir - RM1.90 kepada RM2.10 sekilogram

* Gas LPG - RM1.85 kepada RM1.90 sekilogram 


P/s: wahh....sekali die naik berjamaah terusss...memang beli karipap seketop singgit la pasni...pastu air sirap due ringgit kot..waaaaaaaaaaaaaa..............kalau pon sume barang asas ni naek...jgn la tibe2 jual ayam goreng seketol 4.50,sayur campur 5.00,pastu milo trus jadik 2.50...kedai ko cikai je ha...lipas sepah2 kot kt dapo...makcik2 yg buat karipap kt umah tu bukan bayo pon lesen perniagaan ngn sewa tapak..tak payah la kalut2 naek harga makanan ikot suke hati ayam je..aduyai...pokoknye...sume merasa tempias akibat kenaikan seposen/duaposen gula..teksi pulak...dah la tak sedo diri..awak tu pakai NGV..ape kejadahnye nk pow mahal2..isik full tank rm9..leh jalan sampai kedah sane tu...sabo je la...sape2 nk amek kesempatan menaikkan harga jualan/perkhidmatan mereka sesuka hati..maka...harus la kita cakap depan2 mereka..KAMI AKAN BOIKOT ANDA...pastu post kt blog..huh...marah betol aku..yg 'naikkan' harga ni pon satu hal..slow2 la skeeetttt...........

5 comments:

Amirah Yusof said...

dgr cam nama diseru..ada perkataan s.a.d.i.s yee di situ..
nk buat cm ne..ikut kan jela..

saff'sWords said...

pautu la abah saya semacaam je naik darah. rupanya minyak naik~

azilas said...

Salam...

Aku belum lagi dapat kerja, brg2 dah mula naik.

BUNGA said...

adeih... rasa mcm x nk balik malaysia jer klu mcm ni gayanya..

Mazlina Mokhtar said...

mmg.. klu nekkan harga, kemain laju mcm roket.. bila harga turun, mati idup blk dema xmo turun harga.. aci ka gitu..

x aci kan..

Entry terkini...

LinkWithin