Followers

Monday, December 27, 2010

AndaSuka...MALAYSIA MENANG BUKAN KERANA LASER!!!!

Indonesia Kalah Bukan karena Laser

Pemain timnas Malaysia, Safiq Bin Rahim, mengangkat kedua tangannya ke arah penonton di samping pemain timnas Indonesia, Arif Suyono, yang berjalan lemah usai pertandingan dalam laga pertama babak final Piala Suzuki AFF 2010 di Stadion Bukit Jalil, Kuala Lumpur, Malaysia, Minggu (26/12/2010). Indonesia kalah 0-3


KUALA LUMPUR, KOMPAS.com Teror sinar laser bukanlah penyebab  kekalahan Indonesia dari Malaysia pada leg pertama final Piala AFF. Tim "Merah Putih" kalah karena kesalahan individu seorang pemain.
Demikian ditegaskan pelatih timnas Indonesia, Alfred Riedl, seusai pertandingan yang berakhir dengan skor telak tiga gol tanpa balas di Stadion Bukit Jalil, Minggu (26/12/2010).Tuan rumah Malaysia membuka kemenangan melalui gol yang dicetak oleh Mohd Safee pada menit ke-61. Gol kedua dilesakkan oleh Mohd Ashari bin Samsudin pada menit ke-68, dan gol ketiga kembali dibuat oleh Safee pada menit ke-73.

Sebelum terjadinya gol pertama, pertandingan sempat dihentikan menyusul protes dari kiper Indonesia, Markus Horison. Menurut Riedl, Markus dan sejumlah pemain terganggu oleh sinar laser yang menyorot wajah mereka.

"Setelah permainan dihentikan dan dimulai lagi, kami juga bermain bagus. Namun, setelah gol pertama, keadaan berbalik melawan kami. Malaysia semakin percaya diri dan pertahanan kami kacau," ujarnya.
"Ini bukan soal laser, melainkan kesalahan individual dari satu pemain. Saya tidak tahu apa yang terjadi dengan pemain setelah gol pertama, tetapi itu titik baliknya. Saya akan mendiskusikan itu dengan pemain besok," tambahnya.

SUMBER: Kompas

p/s: harini aku quote dari akhbar indonesia plak....saje je bace akhbar dari seberang...tahniah kepada malaysia malam tadi sebab menang 3-0 keatas indonesia...dan indonesia plak...masih belom terlambat...29 ni masih boleh usaha untuk menjadi juara..permainan bola cuma di padang je...bukan di blog/fb dan jugak rusuhan...

5 comments:

theflow said...

miscommunication

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

dah kalah pun ta puas ati lg..wuwuuu~

faizalnizam said...

dah kalah salahkan laser plak. apa da team indonesia ni.

bro.. jemput join segmen pertama aku sempena penghujung 2010 ni kat entri ni .. http://fyzals-territory.blogspot.com/2010/12/yang-termanis-dan-terpahit.html

Unknown said...

jangan dibalas masa kat sana nnt dah ler.. :D
kuman "Tornado Decal process." Entry

faizalnizam said...

pasal segmen aku tu bro.. lama lagi.. akan ditutup dalam pertengahan Jan 2011 :)

thanks for respon bro.

Entry terkini...

LinkWithin