Followers

Monday, December 27, 2010

AndaSuka...Ke Jepun la kita...

"isk...banyak plak baju aku bawak dalam beg tarik2 ni..tuka la...kuarkan sket...watpe nk banyak2."
dengan perasaan teruja...aku kemas beg baju aku...dh dekat 2 taun tak guna beg baju ni...last guna mase awal masuk U dlu je...pastu...aku bawak sekali 1 beg sandang...aku pon lupe ape ade dalam beg tu...

Aih....mak aku pon tengah kemas baju??mak aku ikot gak ke??tak kesah la...isk...kol bape flight ni..okes...dah siap...jom gi jepun..ek...nape aku gi jepun ni????rasenye macam aku nk gi kejar sumone...kawan lame...aku pon tatau nape???

aku dh berada pon kt jepun...waaaa....seronotnye...cuaca cam sejok2 je haa....kedai rapat2 je....ramai yg jalan kaki...sekali tejumpe kawan aku yg same2 gi jepun sekali ngn aku...jari name die...bile mase lak die gi jepun aku pon tatau la....aku pon follow die...sebab die cakap,nk tunjukkan motel untuk kitorang sewa nanti...

tapi...kitorang singgah kt 1 kedai runcit...yg peliknye...sume jajan/cikedis yg ade kt malaysia ni ade kt jepun...yg aku ingat double Decker,Rota, Ring...haha...bungkusan sama...cume tulisan jepun je...pastu aku cube carik jam..nk tengok masa kt jepun untuk dibandingkan dengan jam tangan aku..aik...jam kt kedai tu macam jam umah aku plak..warne kuning..sebijik sama...die tunjuk kol 11.10 pagi...jam aku plak....aku tak ingat kol bape..
kemudian...aku terkejut..kt kedai tu ade jual roti gardenia beb...bungkusan sebijik same laa...tapi saiz die kecik sket..maksudnye..roti dalam bungkusan tu lagi sket la...aku sambar sekali 1 bekas kaya....pastu aku bayar...alamak..lupe lak...tak tuka duit lagi..aku pon tanye kt cashier tu leh tak baya guna RM...merapu gak la aku speaking...casher tu cakap buleh...pastu die nasihat...hati-hati kalau nk wat money changer,nanti kene tipu..siap leh cakap melayu slang cine plak...pelik...

Yang kawan aku ni dah kua dari kedai...tak tunggu pon...bile aku kua...aku pon jalan la ke hujung bangunan sampai jumpe 1 kedai corner lot...tibe2 "oi padel...meh sini...makan dulu" lah..kawan aku dok tengah makan rupenye...aku datang dekat...tengok die ngah makan nasik putih lauk ikan kari...aku pon pandang kt kedai tu.......aiyoooooooo..apa sudah jadi???????????

"tennnetttt...tetetetennnetttt....tetetettetetetennnneettt...."
dah bunyik alarm henphon ni....adoyai....ape jadah lak aku mimpi gi jepun ni...aduiiiii....sampai skang menjadi tanda tanya....

1 comment:

Unknown said...

itu namanyer x lama lg nak gi jepun lah tuh..

nnt nak kirim ek.. nak kirim doraemon sekor.. hohoho

Entry terkini...

LinkWithin