Followers

Wednesday, December 8, 2010

AndaSuka...Bercuti di Pahang...

Hari sabtu lepas sampai isnin aku bercuti dengan 'tujuan' di Pahang..tak penah singgah melepak pahang pon sebelom ni...lalu tu ade la kalau nk ke kelantan tau ke terengganu...baru la kalini dapat singgah ke negeri paling bosa kat semenanjung...tujuan yg tersirat pulak ade 2...ehehhehe...salah satunye adelah nk mendapatkan my new gadget...Nikon D5000...Alhamdulillah...berjaya jugak mencapai hasrat nk ade DSLR taun ni...digicam yg lame dah jahanam dah...takpe la..simpan wat kenangan..nanti nak bubuh dalam frame..so.. dah ade gadget baru...ape lagi..merayap sambil kecepup-kecepap la...jom tengok mane aku pegi...ni hasil gambo dari budak baru belajar ni...tak chantek pon..main taram je..berbekal sedikit ilmu kelas fotografi petang jumaat masa amek degree dlu...inilah hasilnye...jgn hina plak..nanti aku nagis tak berenti kang..

 aku melepak kt Pekan, Pahang..bandar diraja..ni depan istana Abu Bakar

 bersebelahan istana..ada kelab Polo..cantek tempat ni..kuda polo je takdak

pastu lepak bandar pekan..pekena rojak mee..kalau aku makan..sape plak amek pic yeh??

tak dilupa..chendol tengah hari buta...memang syiiiokkk...cendol pulot..eh..sape tuh?

kebetulan,ade konvoi bikers dari kelantan.nk kemane aku tatau plak..tapi motor diorang memang smart..

harga motor ni lagi mahal dari kete aku..uhuhuhu

pegi makan-makan kan mane ni eh..area pulau jawa kot..udang dah tinggal kulit je ha..pelahap betol

kebetolan jugak..ade event kelab mitsubishi 4x4..ade test drive dan free car inspection

memoyokan diri untuk test drive inspira 1.8CVT..puhh...bedesup aku kejekan

mula2 je skema...pastu pakai manual mode..mampos aku tarik sampai redline..huuu..sedap woo...

ni pulak 'bini' kesayangan..ikut kemana-mana je..jeles la tue aku bawak pompuan leh..ehh...kete laen..

wat inspection 18 point kt kete aku ni..kantoi 4 point..taya botak,engine oil leaking kt gasket, clutch oil da koto, rain light blow..hadui...


Ni je dlu aku sempat post...ade lagi nanti...uhuhuhu....jgn lupe berblogwalking di bloglarian...kalau dlu korang jalan..sekarang boleh berlari...pembaharuan bukan bererti melupakan yg lama..tapi membaik pulih cara yg sedia ada...kalau tak usaha..takkan la buleh bejaya..so, blogwalking la secara berhemat dalam bloglarian tu..bubuy...

4 comments:

Farah Shahidah said...

suke nye mam mee rojakk..:)

paDel said...

@FASHA

musti la suke...cedap taw...

Unknown said...

cik padel/padil/fadil....hehe...
Best tak inspira?

paDel said...

@zulfikar84
saye lelaki la...apesal panggil cik...auwww....malu mak...ahahaahah...sedap wooo inspira...tapi ejos stended..takde bunyik..tak setim sangat la mase tarik tu..

Entry terkini...

LinkWithin