Followers

Thursday, October 28, 2010

AndaSuka...Promosi dalam talian..semaaakkkkk...


Baru je 10 min lepas aku melayan telemarketing operator dari Bonus Link..masuk kali ni...ade la dekat 5 promotion semua nye...."tahniah...encik adalah pengguna bonus link yg terpilih untuk menerima promosi kami"
Macam tu la setiap kali diorang ni telepon..takde la nk salahkan diorang..dah kijenye pon telemarketing..kene la buat camtu kan..

So, ape yg aku semaaakkk sangat????aku semak bile die da start bebel2...pastu..tibe2... "ye encik, saye akan bantu encik untuk mendaftar sekarang yer..sila jawab 5 soalan yg saya akan berikan"..Wah...tadi cakap promotion je...bile aku cakap nk register???..bile cakap nk pikir dlu...mule la pongpang2 die kua hujah...kesihatan ni penting la..ape la..segala la...hello...aku bukan idop dalam gua..aku tau ape yg penting...aku tau costumer right untuk diri aku...apekehal ko nk register aku padahal Term & Condition aku tak semak dlu pon..

Memang die terangkan segala laa...tapi air liur takleh pakai dalam perjanjian cayang oi..kene hitam putih..kalau aku setuju..maksudnye..aku dah terikat ngn T&C die..kalau mulut die cakap A...T&C cakap B...aku la yg tebangang nanti...


So..aku nak nasihatkan kepada mereka-mereka di luar sana..bijaklah membuat tindakan..lebih2 lagi perkara macam ni..kadang2 pemahaman kita terhadap penerangan yg diberikan lain dari maksud sebenarnye..atau kadang-kadang org yg bagi penerangan pon tak paham maksud yg tercatat kt T&C tu...Kenapa penting T&C tu??sebab ia adalah detail produk yg kita langgan...macam mana produk tuh berkesan untuk kita dan dimana hak kita berada ketika melanggan satu-satu produk insuran..dan kita tau risiko2 yg perlu diambil bila melanggan produk tersebut..ni salah satunya dokumen penting yang boleh tentukan kita memang ke kalah dalam mahkamah...


Ahhh....lantak la....yg penting ujung taun ni kene renew insuran kereta....tensennnnnn.......wuuuuuuu......

2 comments:

Asri Alam said...

simkad anda terpilih sebagai pemenang rm10,000. sila berikan nombor akaun anda.

gurau aja

ozzy said...

biasa kalau dapat panggilan mcm ni cakap je " sorry saya x berminat "

Entry terkini...

LinkWithin