Followers

Thursday, October 21, 2010

JOM SHOPPING KAT RIZI BIZ SHOP [RM 1000 perlu dihabiskan]







Harini, satu lagi contest menarik aku jumpe...tajuk contest adelah "JOM SHOPPING KAT RIZI BIZ SHOP". contest ni di anjurkan oleh RIZI-BIZ.COM dengan kerjasama salah satu blogger terkenal kt Malaysia ni..iaitu brader Ben ashaari...

Contest kali ni kene menjawab soalan-soalan yang diberikan dan juga memerah otak untuk menghabiskan duit yang diberikan..nak tahu lebih lanjut..klik pada Banner Ben ashaari kt atas sinun..

Soalannya :
  • Anda diberi RM1000 , sila habiskan duit itu dengan membeli belah produk produk yang terjual di RIZI-BIZ SHOP.
  • Anda perlu catatkan semua perbelanjaan anda seperti berapa jumlah unit yang anda beli  , perlu teka setiap harga barang tersebut dan mengapa anda pilih barang tersebut .. CATAT , JUMLAH UNIT DIBELI , TEKA HARGA SEUNIT ,  ALASAN .
  • Jika RIZI-BIZ SHOP ingin menjadikan sesuatu produk sendiri , apakah produk tersebut dan berikan alasan.
  • Pada pendapat anda , bagaimanakah cara terbaik untuk mempromosikan  serta menaikkan ranking sesuatu website ?
  • Apakah jenis produk yang tidak dijual diblog RIZI-BIZ SHOP jual dan sepatutnya dijual . Berikan sebab ..

  1. Kalau aku diberi RM1000..apekah produk yg aku akan beli???? jom shopping..


i-charge, alat ni bagus untuk menjaga lifespan bateri kereta dan memberikan lebih kuasa dan lebih kilometer kepada kereta anda. Selain tu, produk ni boleh menjaga plug kereta dan menambah baik kualiti bunyi speaker kete. nak guna kt kete gen2 aku tu. Harga Rm630. nak menjadi ahli untuk promote kepada kawan-kawan dan dapat komisyen.
kuantiti : 1unit
Harga: Rm 630


Susu colostrum Alpha-Lipid, produk kesihatan yang dapat mengekalkan kesihatan tubuh badan. nak beli untuk diri sendiri dan juga untuk mak. Mak memang pengguna setia Alpha lipid ni. jadi nak beli 2 tin dengan Harga Ahli.
Kuantiti : 2 tin
Harga : Rm 150 x 2 = Rm 300


Detox Foot Patch, plaster herba yang mengeluarkan toksik dari badan melalui tapak kaki. cume lekatkan je kt tapak kaki..dan tido..boleh lihat kesannye pada pagi esok..Plaster ni membuang toksik2 dalam badan yg masuk sekali melalui makanan harian kita, makanan sekarang banyak bahan pengawet. Harga yang ditawarkan oleh RIZI BIZ ni sangat murah.. Rm8 untuk 10 keping. kos penghantaran Rm 4.
Kuantiti : 30 keping
Harga : Rm 24 + Rm 4 = Rm 28

Sensaoil , produk khas untuk lelaki perkasa. diadun dengan gabungan ekstrak lintah yang mengandungi hirudin, pheromone dan histamin. Formula ini juga mengandungi minyak zaitun, lada hitam dan halia. Sensaoil boleh merawat penyakit seperti sakit otot, kekejangan dan sengal-sengal badan.JANGAN salah anggap ye..aku beli produk ni sebagai hadiah kawan yg akan melangsungkan perkahwinan pertengahan bulan Nov nanti..mesti die suke sangat ngn hadiah aku ni...ahakss... RIZI BIZ memberi harga promosi Rm 33.90 dan Rm 5.00 untuk kos penghantaran. aku beli 1 botol.
Kuantiti : 1 botol
Harga : Rm33.90 + 5.00 =  Rm 38.90


cube kita kira berapa jumlah perbelanjaan aku:
630 + 300 + 28 + 38.90 = Rm 996.90 

Masih ada baki Rm 3.10 . consider aku dah belanja Rm1000 la..dengan baki tu aku guna untuk beli Teh Ais Special sambil duduk depan pc untuk memilih barangan di RIZI BIZ.

 2.Jika RIZI-BIZ SHOP ingin menjadikan sesuatu produk sendiri , apakah produk tersebut dan berikan alasan.

Rasenye, produk yang boleh dihasilkan oleh RIZI BIZ SHOP adalah cenderahati buatan tangan (hand Made) seperti uncang duit, uncang telefon atau perhiasan yang berasaskan benang kait..sebab apa?? melihat dari lokasi kedai RIZI BIZ SHOP ni terletak di seksyen 15 bangi yang dikelilingi oleh banyak institusi pendidikan, ia memberi peluang perniagaan secara pukal kerana pelajar-pelajar dari institusi pendidikan ini selalu menjalankan aktiviti seperti majlis makan malam dimana mereka memerlukan hadiah (door gift). Jadi, RIZI BIZ berpeluang menjadi supplier dan meluaskan lagi pernigaan di dalam institusi pendidikan yang ada ini.

3. Pada pendapat anda , bagaimanakah cara terbaik untuk mempromosikan  serta menaikkan ranking sesuatu website ?

Cara terbaik untuk mempromosikan website adalah dengan meningkatkan kerjasama dengan banyak website lain untuk mendapat lebih banyak review lebih-lebih lagi apabila bekerjasama dengan website-website yang terkenal. dengan cara ini lebih ramai pengguna internet mendapat maklumat tentang website yang dipromosikan dan menaikkan ranking website itu.

4. Apakah jenis produk yang tidak dijual diblog RIZI-BIZ SHOP jual dan sepatutnya dijual . Berikan sebab .

Produk yang tidak terdapat di RIZI BIZ adelah produk berasaskan perkhidmatan contohnya seperti perkhidmatan cetakan baju custom, Banner/bunting/poster printing dan perkhidmatan menjilid tesis. ini kerana permintaan terhadap perkhidmatan ini tinggi di kawasan bandar baru bangi yang dihuni oleh pelajar universiti dan kolej-kolej swasta.


okes..selesai menjawab semua soalan...lagi lame dari aku menjawab soalan asas mikrobiologi..uhuhuhuu...mintak mintak dapat A+ ahahahhahaha

4 comments:

HaiDa HiDa said...

bestnya kalau dapat rm1000..
heheee..
apa2 pn, selamat maju jaya..

ghost said...

ko memang mantap bab nie rasanya.Ko leh menang punya.caya kat ko.

paDel said...

@HaiDa HiDa
sape la bek ati nk kasi 1000 kan..uhuhuhu

@si Biskut
tq bro..harapan camtu la...indahnye hati kalau menang kan...

Ben Ashaari said...

salam.. tolong email alamat rumah untuk hadiah misteri ...

email ke bahazizi@yahoo.com

Entry terkini...

LinkWithin