Followers

Wednesday, September 22, 2010

AndaSuka...main rebut-rebut pulakkkk....

Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin

AMPANG: Gara-gara berebut teman wanita, sekumpulan lima lelaki warga Afrika bergaduh menyebabkan polis terpaksa melepaskan tembakan amaran ke udara untuk meleraikan pergaduhan itu di Bandar Baru Ampang, di sini.
Dalam kejadian kira-kira jam 3 pagi semalam, semua lelaki Afrika terbabit tidak mengendahkan amaran polis supaya berhenti bergaduh menyebabkan seorang anggota polis terpaksa melepaskan satu das tembakan bagi menghentikan tindakan itu.



sekadar gambar hiasan

Ketua Polis Ampang Jaya, Asisten Komisioner, Abdul Jalil Hassan berkata, kejadian berlaku ketika semua suspek berada di sebuah restoran.

Menurutnya, kelima-lima mereka yang berasal dari Nigeria dan Cameroon bersahabat baik dan datang ke restoran berkenaan untuk minum bersama dua lagi wanita yang juga berasal dari Afrika.

Beliau berkata, selepas minum dan mabuk, mereka mula bertekak kerana mahu berebut wanita Afrika yang dibawa bersama.

Katanya, keadaan menjadi bertambah tegang apabila mereka mula bertumbuk dan memukul menggunakan kayu dan kerusi dalam restoran berkenaan. “Orang ramai termasuk pemilik restoran tidak berani masuk campur untuk menghentikan pergaduhan terbabit sebaliknya menghubungi polis.

“Polis tiba lima minit kemudian untuk meleraikan pergaduhan semua suspek terbabit,” katanya.

Namun, kehadiran polis tidak dihiraukan, malah mereka terus bergaduh menyebabkan anggota polis melepaskan satu das tembakan amaran ke udara untuk menyuraikan mereka.

“Selepas keadaan reda, polis menahan lima lelaki Afrika terbabit termasuk dua wanita yang menjadi punca pergaduhan untuk siasatan lanjut,” katanya.

Beliau berkata, dua daripada lelaki terbabit dihantar ke hospital untuk mendapatkan rawatan kerana cedera.

Katanya, semua suspek berusia 22 hingga 30 tahun kini ditahan untuk siasatan mengikut Seksyen 148 Kanun Keseksaan kerana kesalahan merusuh.
Abdul Jalil berkata, berikutan itu, polis kini meningkatkan pemantauan dan rondaan di kawasan Bandar Baru Ampang yang dikenal pasti sebagai tempat tumpuan warga Afrika berkumpul.


sekadar gambar hiasan

“Kami memandang serius insiden pergaduhan dan jenayah membabitkan warga Afrika. Kebanyakan mereka mengaku pelajar kolej,” katanya.

sumber : Harian metro

P/s : teringat slogan cerita Transformers “Their war. Our world” camtu la ibaratnye mereka ini...huhuhu...autobot...transformm....teeettt..teeettt....toottt...tottt...vroooooommmmmmmmmmm....hahahahaha

6 comments:

Cik Su said...

wah..memang kes berat nie..berebut perempuan punya pasal..huhu

paDel said...

cik su: diorang ni mane la tau adab negara ni..maen blasah je...

Onelove...Jambu merah warna said...

diorang mmg truk kot... dtg sini wat jaat jer tau..ntah pape...

diana said...

diaorang ni datang
negara orang buat macam
tempat sendiri je..
pasal pompuan pun nak gaduh ke?
lawa sangat ke ape?
bibir tebal gitu pun
nak rebut ...
hallammakkkk!!!

Nobita Sensei said...

datang negara orang buat kaco pulak!

paDel said...

onelove: org mlaysia ni baek sangat..huhuhu

diana: jgn men2....bibir tebal pon ade yg howtsss taww...hahahha

nobita: negara mereka pon kacau bilau..sebab tu tak heran die buat kaco

Entry terkini...

LinkWithin